İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Akademik Kadro

Prof. Dr. Aybike Serttaş

Prof. Dr.
Aybike Serttaş

Gazetecilik ve Medya Çalışmaları

Doç. Dr. Aybike Serttaş, lisans eğitimini Karadeniz Teknik Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler bölümünde, yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim ana bilim dalı, Radyo Televizyon ve Sinema bilim dalında, doktora eğitimini yine Marmara Üniversitesi’nde aynı dalda, birincilikle tamamladı. 2004 yılından bu yana çeşitli üniversitelerde tam zamanlı lisans ve lisans üstü dersler veren Dr. Serttaş, çalışmalarını izleyici araştırmaları, televizyon anlatısı ve kitle iletişim ürünlerinin eleştirel analizi üzerine yoğunlaştırdı. Akademik çalışmaları içerisinde alana yönelik beş kitap, uluslararası ve ulusal makaleler, bildiriler ve kitap bölümleri bulunan Serttaş, çalıştığı üniversitelerde Dekan yardımcılığı ve kurucu Bölüm başkanlığı görevlerini de yürüterek idari tecrübelerini geliştirdi. Amerika’da yayımlanan Journal of Library and Information Sciences dergisinin ve uluslararası bir yayın olan Asian Review of Social Sciences Editörlük görevini yürütmeye devam eden Serttaş, çalıştığı kurumlarda İletişim Günleri, Medya ve Sanat Ödülleri Töreni, Reklam Günleri, Reklam Sergisi gibi etkinliklere koordinatör olarak imza attı. Çeşitli yayın kuruluşlarında TV programcılığı, metin yazarlığı, program ve senaryo danışmanlığı yapan Serttaş’ın aynı zamanda kısa filmleri ve video artları da bulunmaktadır.

Araştırma Alanları

  • Medya Çalışmaları
  • İzleyici Araştırmaları
  • Sinematografi
  • Toplumsal Cinsiyet ve Medya
  • Temsil kuramı

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • Gazetecilik ve Medya Çalışmaları
  • Televizyon Programcılığı
  • Televizyon Yayıncılığı
  • Sustainability as a communication policy created by the economic system, 2022
  • The Woman Has No Name? Female characters in Turkish cinema through the eyes of female directors, 2022
  • Impact of COVID-19 on Communication, 2021
  • Türk Sinemasında Aile Kurumunun Temsili ve Dönüşümü, 2020
  • Transformation of Love in the Digital Age: The film Her and Reaching God through the love in the Perspective of Sufism, 2020
  • Sinemada Yabancılaşma ve Teknoloji Temalı Distopya: Siberpunk Anlatı, 2018
  • TÜRKİYE’DE YAYINLANAN DİZİLERDE ENGELLİ BİREYLERİN TEMSİLİ: TRT ÇOCUK KANALI ÖRNEĞİ, 2017
  • Türk Televizyonlarında Yayınlanan Gündüz Kuşağı Programlarında Mahremiyetin Dönüşümü, 2017
  • N. TUTAL CHEVIRON, Televizyon ve İçimizdeki Şiddet, 2016
  • TÜRKİYE DEKİ KADIN İZLEYİCİLERİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ KADINI ALIMLAMASI, 2015
  • Türkiye’deki Kadın İzleyicilerin Televizyondaki Kadın Algısı, 2015
  • Televizyon Dizilerinde Yabancılaşma Teması: Black Mirror Dizisi Örneği, 2015
  • AKP’nin Haziran 2015 Genel Seçimlerinde Yayınlanan Televizyon Reklamlarının Alımlaması, 2015
  • The Analysis Of The Shock Advertise “8 March 8 Women” Which Was Broadcasted In Turkey, 2014
  • Televizyonda Cinsiyetçilik Reklam Filmleri Üzerinden Bir Analiz, 2014
  • V For Vendetta Filminin Alımlama Analizi ile Sinemada Televizyon, 2014
  • Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamakli Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi, 2012
  • 17-25 Year Old Turkish College Students Attitude Towards Tv Advertisements, 2011
  • The Important issue of the current agenda: energy security and climate change., 2011
  • The Important Issues of Current Agenda Energy Security and Climate Change, 2011
  • İnternet Sanal Kültür ve Sanal Platformda Giderilen Yaşama Özlemi Farmville Örneği, 2009
  • “Reklamlarda Güzelin İlanı: Kusurlu İnsanlara Kusursuz Modeller”, 2020
  • Televizyon Haberlerinde Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Etik Sorgulaması, 2020
  • Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı: The Breadwinner Örneği, 2021
  • “Medyada Yaşçılık: Covid-19 dönemi medya ürünlerinin genel değerlendirmesi”, 2021
  • “Flashbulb Hafızada Kitle İletişim Araçlarının Kamu Yararı İşlevi: 15 Temmuz Örneği”, 2021
  • Subliminal mesajların reklamlarda kullanımı Türkiye örneği, 2014
  • Halkla İlişkiler Pratik Çalışmalar Dersine Özdüşünümsel Bir Bakış, 2009
  • The Representation of Masculinity in Cinema and Television: An Analysis of Fictional Male Characters, 2017
  • Türkiye'deki Firmaların Enerji Temalı Sosyal Sorumluluk Kampanyalarına Eleştirel Bir Bakış, 2010
  • Subliminal Mesajların Reklamlarda Kullanımı: Türkiye Örneği, 2014
  • Women Studies, ISBN: 978-3-631-86436-4, 2022
  • 21. YÜZYILDA TÜM BOYUTLARIYLA ÇİN HALK CUMHURİYETİ, ISBN: 978-625-417-868-9, 2022
  • Medya ve Kültürel Çalışmalar, ISBN: 978-625-7045-75-9, 2020
  • Reklâmcılığın Anahtar Kavramları, ISBN: 9786055397210, 2011
  • TEMEL İLETİŞİM, ISBN: , 2012
  • REKLAMCILIĞIN ANAHTAR KAVRAMLARI, ISBN: , 2012
  • İLETİŞİM ÇALIŞMALARI 2015, ISBN: , 2015
  • Televizyon Alternatif Evren, ISBN: , 2011
  • REKLAM TEMEL KAVRAMLAR TEKNİK BİLGİLER ÖRNEKLER, ISBN: , 2009
  • MÜLAKAT TEKNİKLERİ, ISBN: , 2012
  • TELEVİZYONDA GÖRÜNTÜ DÜZENLEMESİ, ISBN: , 2009