İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Akademik Kadro

Doç. Dr. Evrim İldem Develi

Doç. Dr.
Evrim İldem Develi

Pazarlama

Araştırma Alanları

  • Bütünleşik Pazarlama İletişimi
  • Pazarlama
  • Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
  • İnovasyon

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • Pazarlama
  • Ürün ve Marka Yönetimi
  • Pazarlama İletişimi
  • Uluslararası Pazarlama
  • Instagram Marketing on Consumer Buying Behavior: A Survey on Starbucks in İstanbul, 2024
  • Understanding Digitalization in International Trade Firms with an In-Depth Interview, 2024
  • BARRIERS TO E-COMMERCE ADOPTION IN MOROCCO SMES, 2024
  • The Role and the Process of a Maritime Hub in International Trade: An Example in Djibouti, 2024
  • BEAUTY BEYOND STEREOTYPES: AN EXPLORATION OF SEPHORA'S "UNLIMITED POWER OF BEAUTY" AD AND ITS EFFECT ON CONSUMER PERCEPTIONS OF THE BRAND, 2024
  • AN IN-DEPTH INTERVIEW ON INTERNATIONAL TRADE EXCHANGE IN NORTH SYRIA, 2024
  • KOSOVA PAZARINDA İÇERİK PAZARLAMASININ REKABETİN ARTIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ, 2023
  • DENİM İŞLETMELERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK STRATEJİLERİNİN PAZARLAMADA ÜRÜN GELİŞTİRME VE FİYATLANDIRMADAKİ ROLÜ ÜZERİNE DERİNLEMESİNE MÜLAKAT, 2023
  • Sosyal Medya Kullanıcılarının Özelliklerinin Tüketici Davranışlarına Etkisi: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Nicel Bir Araştırma, 2023
  • TÜRKİYE'DEN SAĞLIK HİZMETİ ALAN YABANCILARIN HİZMET ALMA VE ARAŞTIRMA SÜREÇLERİNDEKİ TERCİH ETME MOTİVASYONLARI HAKKINDA DERİNLEMESİNE GÖRÜŞME, 2023
  • SOCIAL MEDIA STRATEGIES COMPANIES ARE USING TO ATTRACT GENERATION Z, 2023
  • Impact of Social Media Storytelling on Moroccan Consumer Behavior, 2023
  • Digital Marketing Strategies on Second Hand Goods, 2023
  • TÜRKİYE’DE SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞININ GENÇ TÜKETİCİLERİN DAVRANIŞLARINA ETKİSİ, 2022
  • The Impact of COVID-19 on Consumer Behavior: An application on Shopping in the Clothing sector in Istanbul, 2022
  • THE SURGE OF CRM SOFTWARE FOR MARKETING PURPOSES DURING THE PANDEMIC, 2022
  • Neuro-Marketing's Perspective on Consumer Behavior , 2022
  • HOW TO SUCCESSFULLY BUILD AND MANAGE A SUSTAINABLE ONLINE BRANDING, 2022
  • SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER: UNITED COLURS OF BENETTON-KÜRESEL BİR MARKA ÖRNEĞİ, 2022
  • PAZARLAMADA KAMPANYA YONETIMI VE YAPAY ZEKA KULLANIMI, 2022
  • Impact of Digital Marketing and SEO on a Business Website, 2022
  • EXAMINING THE EFFECT OF TIKTOK ON THE MOROCCAN CONSUMER BUYING DECISION PROCESS AFTER THE PANDEMIC, 2022
  • GREEN MARKETING AND ITS IMPACT ON CONSUMER BUYING BEHAVIOR, 2022
  • LOJISTIK TURLERINDEN DENIZYOLU TASIMACILIGI VE TURKIYE PAZARI OZELINDE BIR DURUM (GZFT) ANALIZI, 2021
  • INTERNETTE YA DA CEVRIMICI PAZARLAMADA YENI BIR KAVRAM: BAGLI KURULUS (SATIS ORTAKLIGI) PAZARLAMASI VE TURKIYE PAZARINDAN BAZI ORNEKLER, 2021
  • AN IN-DEPTH INTERVIEW: SUPPLY CHAIN MANAGEMENT IN DENIZLI INTEGRATED TEXTILE COMPANIES, 2021
  • ENTREPRENEURSHIP AND IMPORTANCE OF PERSONALITY ON ENTREPRENEURSHIP A RESEARCH ON TRAINEES OF ENTREPRENEURSHIP EDUCATION PROGRAM, 2011
  • KÜRESEL FİRMALARIN YEREL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ MARKA DEĞERİ ve MARKA TERCİHİNİ NASIL ETKİLEMEKTE?, 2011
  • PERCEPTION OF TURKISH CONSUMERS ABOUT COUNTRY OF ORIGIN EFFECT IN GERMAN AND CHINESE PRODUCTS, 2010
  • Promoting Sustainability in Agri-Tech: Innovations and Challenges,
  • TÜKETİCİLERİN YENİLİKÇİLİĞE BAKIŞ AÇILARINA GÖRE YAŞAM TARZLARI İLE ALGILANAN KALİTENİN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ÖLÇÜLMESİ VE DAYANIKLI TÜKETİM ÜRÜNLERİNDE BİR UYGULAMA, 2008
  • THE MOTIVATION BY A RETAIL CLOTHING BRAND IN RETAIL SECTOR TO INTERNAL CUSTOMER, 2018
  • YEŞİL PAZARLAMA VE YEŞİL TEDARİK ZİNCİRİ YONETİMİ SİSTEMİ, 2020
  • SUSTAINABLE MARKETING AS A COMPETITIVE ADVANTAGE AND A CASE STUDY ON GLASS SECTOR IN TURKEY, 2018
  • ÜRÜN YAŞAMI SÜRECİNDE ÜRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI, 2005
  • THE EFFECT OF MARKETING COST IN STRATEGIC PLANNING AND DECISION, 2005
  • THE ART OF PREDICTING THE FUTURE TRENDS, ISBN: 978-625-6478-76-3, 2024
  • SANAYI POLITIKALARI: EKONOMIK VE SOSYAL EGILIMLER, ISBN: 978-605-281-875-6, 2020
  • SOSYAL PAZARLAMA KAVRAMI VE KAMU SEKTÖRÜ REKLÂMLARININ GELENEKSEL VE SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN DUYURULMASI, ISBN: 978-605-281-914-2, 2020
  • TURKEY’S ECONOMY FROM DIFFERENT PERSPECTIVES AFTER 1980, ISBN: 978-3-631-81602-8, 2020
  • FELSEFE, SOSYOLOJİ VE FİLOLOJİ ALANINDA AKADEMİK ÇALIŞMALAR, ISBN: 978-605-71210-7-3, 2022
  • İŞLETMELER İÇİN DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE DİJİTAL PAZARLAMA REHBERİ, ISBN: 978-625-8410-13-6, 2022
  • SANAYI POLITIKALARI VE TEKNOLOJI YONETIMI, ISBN: 978-625-7280-89-1, 2021