İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Akademik Kadro

Prof. Dr. Figen Yıldırım

Prof. Dr.
Figen Yıldırım

  • POSTMODERN DÖNEMDE DİJİTAL DENEYİMLER IŞIĞINDA DEĞİŞEN TÜKETİCİ KİMLİK, TERCİH VE TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2024
  • Tüketici Elektroniği Perakendeciliğinde Bütüncül Kanal Müşteri Deneyimi ve Müşteri Sadakati Üzerine Bir Araştırma, 2024
  • TÜRKİYE’DE GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİ ÜRÜNLERİ PAZARI VE KULLANIMINA İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA, 2023
  • TÜRKİYE ENERJİ İTHALATINDA YENİLENEBİLİR ENERJİ ÜRETİMİ VE MAKRO EKONOMİK DEĞİŞKENLER, 2023
  • Consumer Buying Behavior on Online Shopping, 2023
  • The Importance of Modern Services Exports for the Developing Countries: The Case of the BRICS Economies, 2023
  • Optimizing Multi Cross-Docking Systems with a Multi-Objective Green Location Routing Problem Considering Carbon Emission and Energy Consumption, 2022
  • ULUS MARKALAŞMASININ DEĞİŞEN EKONOMİK BOYUTLARI VE ÜLKELERE KATTIĞI DEĞER, 2022
  • The Design of a Multi-Period and Multi-Echelon Perishable Goods Supply Network under Uncertainty, 2022
  • Strategic supplier selection for renewable energy supply chain under green capabilities (fuzzy BWM-WASPAS-COPRAS approach), 2022
  • DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA, 2021
  • The Role of Customer Experience for Re-Visit and Purchase Intention: A Case Study of Amazon, 2021
  • Applications of Hesitant fuzzy sets and FTA for selecting the best risk- based strategy for Green Manufacturing in GSC, 2020
  • KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASI SİSTEMLERİNİN KOBİ’LER KAPSAMINDA ÜLKE İHRACATINA ETKİSİ, 2020
  • Pazarlama İletişim Aracı Olarak Yeni Medyada Dijital Etkileyiciler: Vloggerların Karakteristik Özellikleri ve Bilgi Birikimi Tiplerinin Vlogger İtibarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, 2019
  • KUYUMCULUK SEKTÖRÜNDEKİ İŞLETMELERİN MARKA DEĞERİNİN ÖLÇÜLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2019
  • BİREYLERİN MODA SATIN ALMA DAVRANIŞI VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2019
  • Pazarlama İletişim Aracı Olarak Yeni Medyada Dijital Etkileyiciler: Vloggerların Karakteristik Özellikleri Ve Bilgi Birikimi Tiplerinin Vlogger İtibarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, 2018
  • Can Vloggers Characteristics Change Online-Shopping Intentions? The Role of Word of Mouth Effect as a Communication Tool, 2017
  • Can Vloggers Characteristics Change Online-Shopping Intentions? The Role of Word of Mouth Effect as A Communication Tool, 2017
  • A COMPREHENSIVE ANALYSIS OF INTER-RELATIONSHIPS AMONG OVERALL SERVICE QUALITY, TRUST, SATISFACTION AND LEARNER’S LOYALTY WITHIN THE SUPPORTIVE VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING, 2016
  • The preliminary Investigation of Brands’ Advertising Personality on Young Viewers’ Perceptions, 2016
  • A New Knowledge Society Index Global Tendencies and an Analysis of Turkey, 2015
  • A New Knowledge Society Index: Global Tendencies and an Analysis of Turkey, 2015
  • A Research Over the Relationship Between Fast Food Consumption and Consumer s Values Lifetsyles in Turkey, 2013
  • Internationalization Process of Retailing in Turkey and Current Implications, 2007