İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Akademik Kadro

Prof. Dr. Figen Yıldırım

Prof. Dr.
Figen Yıldırım

Pazarlama

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • Pazarlama
  • Uluslararası Pazarlama
  • Tüketici Davranışları
  • Ürün ve Marka Yönetimi
  • TÜRKİYE’DE GİYİLEBİLİR TEKNOLOJİ ÜRÜNLERİ PAZARI VE KULLANIMINA İLİŞKİN NİTEL BİR ARAŞTIRMA, 2023
  • TÜRKİYE ENERJİ İTHALATINDA YENİLENEBİLİR ENERJİ ÜRETİMİ VE MAKRO EKONOMİK DEĞİŞKENLER, 2023
  • Consumer Buying Behavior on Online Shopping, 2023
  • The Importance of Modern Services Exports for the Developing Countries: The Case of the BRICS Economies, 2023
  • Optimizing Multi Cross-Docking Systems with a Multi-Objective Green Location Routing Problem Considering Carbon Emission and Energy Consumption, 2022
  • ULUS MARKALAŞMASININ DEĞİŞEN EKONOMİK BOYUTLARI VE ÜLKELERE KATTIĞI DEĞER, 2022
  • The Design of a Multi-Period and Multi-Echelon Perishable Goods Supply Network under Uncertainty, 2022
  • Strategic supplier selection for renewable energy supply chain under green capabilities (fuzzy BWM-WASPAS-COPRAS approach), 2022
  • DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA, 2021
  • The Role of Customer Experience for Re-Visit and Purchase Intention: A Case Study of Amazon, 2021
  • Applications of Hesitant fuzzy sets and FTA for selecting the best risk- based strategy for Green Manufacturing in GSC, 2020
  • KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASI SİSTEMLERİNİN KOBİ’LER KAPSAMINDA ÜLKE İHRACATINA ETKİSİ, 2020
  • Pazarlama İletişim Aracı Olarak Yeni Medyada Dijital Etkileyiciler: Vloggerların Karakteristik Özellikleri ve Bilgi Birikimi Tiplerinin Vlogger İtibarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, 2019
  • KUYUMCULUK SEKTÖRÜNDEKİ İŞLETMELERİN MARKA DEĞERİNİN ÖLÇÜLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2019
  • BİREYLERİN MODA SATIN ALMA DAVRANIŞI VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 2019
  • Pazarlama İletişim Aracı Olarak Yeni Medyada Dijital Etkileyiciler: Vloggerların Karakteristik Özellikleri Ve Bilgi Birikimi Tiplerinin Vlogger İtibarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma, 2018
  • Can Vloggers Characteristics Change Online-Shopping Intentions? The Role of Word of Mouth Effect as a Communication Tool, 2017
  • Can Vloggers Characteristics Change Online-Shopping Intentions? The Role of Word of Mouth Effect as A Communication Tool, 2017
  • A COMPREHENSIVE ANALYSIS OF INTER-RELATIONSHIPS AMONG OVERALL SERVICE QUALITY, TRUST, SATISFACTION AND LEARNER’S LOYALTY WITHIN THE SUPPORTIVE VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING, 2016
  • The preliminary Investigation of Brands’ Advertising Personality on Young Viewers’ Perceptions, 2016
  • A New Knowledge Society Index Global Tendencies and an Analysis of Turkey, 2015
  • A New Knowledge Society Index: Global Tendencies and an Analysis of Turkey, 2015
  • A New Knowledge Society Index Global Tendencies and an Analysis of Turkey, 2015
  • A Research Over the Relationship Between Fast Food Consumption and Consumer s Values Lifetsyles in Turkey, 2013
  • Türkiye de İkamet Amaçlı Konut Pazarının Makroekonomik Değişkenler ile İlişkisi, 2013
  • A Research About the Relations Between Consumers Values Lifestyles and Fast Food Consumption in Turkey, 2013
  • Comparison of Fashion Shopping Behavior Due To The Different Periods of The Season An Application of Multinominal Logistic Regression Analysis, 2013
  • The Perceived Risk and Value Based Model of Online Retailing, 2012
  • Perakende Mağazacılığında Satınalma Noktası İletişimi Ayakkabı Sektörüne Bir Uygulama, 2011
  • Türkiye de İnternet Bankacılığı Ürünleri Üzerine Pazar Trend Analizi, 2011
  • Consumer s Purchasing Behavior Patterns on the Conceptualization and Emergence of Organics Industry in Turkey, 2011
  • Consumer s Purchasing Behavior Patterns on the Conceptualization and Emergence of Organics Industry in Turkey, 2011
  • Consumer Involvement and Brand Sensitivity of University Students in Their Choice of Fashion Products, 2010
  • Supply Chain Management A Research Implication on Carbonated Drink Sectorand An Analysis of Cola Market, 2009
  • Improving Made In Effect of Turkish Fashion Branding In The Age of Marketing How to Become Competitive, 2009
  • Lateral Marketing Strategy as a Tool for Value Creation A Case Study of Dairy Products Industry in Turkey, 2008
  • Internationalization Process of Retailing in Turkey and Current Implications, 2007
  • Internationalization Process of Retailing in Turkey and Current Implications, 2007
  • TÜKETİCİLERİN YENİLİKÇİLİĞE BAKIŞ AÇILARINA GÖRE YAŞAM TARZLARI İLE ALGILANAN KALİTENİN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ÖLÇÜLMESİ VE DAYANIKLI TÜKETİM ÜRÜNLERİNDE BİR UYGULAMA, 2008
  • The Leadership Challenges of Innovations: The Case of Turkish Textile Industry,
  • How to Improve Made in Effect of Turkish Branding: New Approaches to Government Support-Turquality, 2009
  • Üretim Sürecinde Tedarik Zincirinin Önemi ve Maliyet Yönetimi,
  • Ürün Yaşamı Yönetiminde Üretimin Yeniden Yapılandırılması,
  • Ülke Menşei Etkisi Kırgızistan Beyaz Eşya Sektörüne Bir Uygulama,
  • Importance of Supply Chain Marketing Cost Management During Production Collobration in Supply Chain in Case of Turkish Retailing Sector,
  • The Effect Of Marketing Cost in Strategic Planning, 2005
  • Entrepreneurship Could Be The Answer of Sustainable Competitiveness During Internationalization of Turkish Retailing, 2009
  • How to Improve Made in Effect of Turkish Branding New Approaches to Government Support Turquality, 2009
  • Tüketicilerin Yenilikçiliğe Bakış Açılarına Göre Yaşam Tarzları ile Algılanan Kalitenin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisinin Ölçülmesi ve Dayanıklı Tüketim Ürünlerinde Bir Uygulama 2008 Adana, 2008
  • THE ART OF PREDICTING THE FUTURE TRENDS, ISBN: 978-625-6478-76-3, 2024
  • SEKTÖRLERİN VE MESLEKLERİN GELECEĞİ, ISBN: 00000000, 2020
  • Reklam Çekicilikleri: Marka İletişiminin Sihirli Anahtarı, ISBN: 978-625-7932-20-2, 2020
  • Oyun Değiştiren Güç: Yapay Zeka, ISBN: 978 - 605 - 242 - 668 - 5, 2020
  • Güncel Yaklaşımlar Işığında Etik, ISBN: 978 - 605 - 333 - 246 - 6, 2015
  • Oyun Değiştiren Güç:Yapay Zeka, ISBN: 978-605-242-668-5., 2020
  • Handbook of Research on the Impact of Culture and Society on the Entertainment Industry, ISBN: , 2014
  • Güncel Yaklaşımlar Işığında Etik, ISBN: , 2015
  • Marka Sloganları Türkiye Sigorta Pazarına İlişkin İçerik Analizi, ISBN: , 2013
  • Bireysel Kredi Kartları Ve Tüketici Davranışı Türkiye de Kredi Kartı Kullanımına İlişkin Tutum Ve Yaklaşımlar Üzerine Bir Araştırma, ISBN: , 2013