Dr. Cem Duran, 2000 yılında İstanbul Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği bölümünü bitirmiştir. Sonrasında aynı dönemde Marmara Üniversitesi’nde Üretim Yönetimi ve Pazarlama ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nde İşletme alanında yüksek lisans yapmıştır. 2016 Yılında İTÜ İşletme Mühendisliğinde Müşteri Deneyimi Yönetimi konusundaki tez çalışmasını bitirerek Doktor unvanı almıştır. Mezuniyetinden sonra Davranış Bilimleri Enstitüsü’nde 2 sene “Pazarlama Uzmanı” olarak çalıştıktan sonra Newyork Üniversitesinde “Coaching Skills for Manager” sertifika programına katılmıştır. 2007 yılında İstanbul Deniz Otobüsleri’nde (İDO) 5 yıl ‘’İş Geliştirme Yöneticisi’’ olarak çalışmış ve İDO’nun özelleştirme sürecinde aktif rol almıştır. Aynı dönemde Türkiye’nin ilk ve tek Photo Marketing Ajansı, Photoshoter’ı kurmuştur. Bu şirket halen kendi sektöründe Türkiye'nin en büyük şirketi olarak yoluna devam etmektedir. 2012 yılının başından beri Etohum’da, başvuru değerlendirme süreci başta olmak üzere tüm süreçlerinde değişik görevler almış ve girişimcilere değişik projelerde mentorlük yapmıştır. İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde “Pazarlama İlkeleri” ve “Pazarlama Yönetimi” dersleri vermiştir. 2014 yılında YTÜ Teknopark Genel Müdür Yardımcısı ve Teknoloji Transfer Ofisi (TTO) Müdür olarak çalışmaya başlamış bu süreçte bir çok TTO ve Teknoparkın kuruluş sürecinde danışmanlı yapmıştır. YTÜ’deki tüm görevlerinden 2016 sonunda ayrılmıştır. Halen İstinye Üniversitesinde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapmakta ve Etohum bünyesinde internet girişimcilerine mentorluk vermektedir. 2018 Yılı Temmuz ayı itibariyle de Teknopark İstanbul Genel Müdür Yardımcısı olarak atanmıştır.
Araştırma Alanları
- Dijital Pazarlama
- Müşteri Deneyimi
- İnovasyon ve Girişimcilik
Çalışma Alanları
- Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
- Yönetim ve Organizasyon
- Girişimcilik
- Stratejik Yönetim
- Teknoloji ve Yenilik Yönetimi
- The Role of The Need For Uniqueness In Choosing Between Conventional / Unconventional Customization: The Case Of Gen Z, 2022
- Do Consumers with High Need for Uniqueness Pay More a Study of The Relationship Between Consumer Need for Uniqueness (CNFU) and Willingness to Pay (WTP), 2022
- Müşteri Memnuniyeti Ölçüm Kalitesini, Tercih Edilen Ölçek Derecesi Nasıl Etkiler?, 2021
- Özel Hastanelerde Müşteri Deneyimi Yönetimi Üzerine Bir Değerlendirme, 2021
- An Analysis of Similarities and Dissimilarities among Categories of Deep Tech Entrepreneurship: Evidence from Turkey, 2021
- Pazarlama Harcamaları İle Tablo Bazlı Finansal Göstergeler Arasındaki İlişki, 2020
- Müşteri Deneyimi ve Ölçümünün Yazımdaki Yerine İlişkin Bir Değerlendirme, 2018
- A Pilot Study on the Perception of Innovation and Entrepreneurship, 2016
- A Segmentation Based Analysis for Measuring Customer Satisfaction in Maritime Transportation, 2015
- Denizyolu Ulaşımında Müşteri Memnuniyeti Analizi; İstanbul Örneği, 2014
- Contributions of CRM Applications to Company Performance, 2020
- Artificial Meat Consumption: Attitude’s Sensitivity to Religious Values in Turkey, 2022
- Bir Hayatta Kalma Mücadelesi: Derin Teknoloji Girişimleri, 2020
- İnovasyon Algısı Üzerine Bir Araştırma, 2015
- The Effect Of Customer Experıence On Brand Image And Brand Loyalty In The Aır Transportatıon Industry, 2020
- SAAS Applications on Customer Experience Management, 2020
- Müşteri İlişkileri Yönetimi Çalışmalarının Müşteri Satın Alma Niyeti ve Müşteri Devamlılığına Olan Etkisi, 2020
- Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimlerde Güncel Tartışmalar 2, ISBN: 978-625-8261-06-6, 2022
- Girişimcilik ve Liderlik Güncel Yaklaşımlar, ISBN: 978-605-7604-32-3, 2020
- Sürdürülebilirlik ve Değer Yaratan Yeşil Uygulamalar, ISBN: 978-625-7677-71-4, 2021
- Teknoloji Yönetimi, ISBN: 978-625-8410-33-4, 2022
- Ekonomi ve İşletmecilik Gelişim Değişim Dönüşüm, ISBN: 978-625-8117-77-6, 2022
- Yapay Zeka Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ISBN: 978 - 605 - 242 - 933 - 4, 2021
- Oyun Değiştiren Güç: Yapay Zeka, ISBN: 978 - 605 - 242 - 668 - 5, 2020
- Contemporary Issues with Multidisciplinary Perspectives on Social Science, ISBN: 978-3-631-81593-9, 2021