Cem Duran who graduted from department of maritime transportation Management engineering in 2000 in İstanbul University, later in the same time he completed in Marketing in Marmara University and Finance in İstanbul Technical University. Cem Duran graduated from ITU Business Engineering Department in 2016 and his thesis subject is Customer Experience Management. With the completion of the thesis he got his doctor's title. After graduation, he has worked in Behavioral Sciences Institute for 2 years as a ‘’Marketing Expert’’and then he has lived in New York for 6 months. At these times, he attended the ‘’Coaching Skills for Manager’’ certification program at New York University. After returning to the country in 2007, he worked as a "Business Development Manager" in Istanbul Deniz Otobüsleri (İDO) for 5 years and he took part in an active role in İDO’s privatization process. In the same period, he has found ‘’Photoshoter’’ which is Turkey’s first and only Photo Marketing Agency. Since the beginning of 2012, he has taken different tasks in all processes in Etohum, especially application evaluation processes and he has been mentoring different entrepreneurs on different projects. He lectured ‘’Marketing Principles’’ and ‘’Marketing Management’’ at Istanbul University Engineering Faculty. In 2014, he started to work YTU as a tecnology transfer manager. Within this period, he has advised many TTOs during the establisment process. In the same period, he also served as a assistant general manager at YTU Technopark. At the end of 2016, he resigned all his tasks about YTU. He is currently working at İstinye University and he is mentoring internet entrepreneurs in Etohum.
Research Areas: Marketing, Customer Experience, Innovation and Entrepreneurship
Main Areas: Pazarlama, Girişimcilik ve Pazarlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi,
2022 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978-625-8261-06-6
Duran Cem, Uray Nimet
2020 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978-605-7604-32-3
Duran Cem
2021 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978-625-7677-71-4
Duran Cem
2022 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978-625-8410-33-4
Duran Cem
2022 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978-625-8117-77-6
Duran Cem, Kılıç Anıl Savaş
2021 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978 - 605 - 242 - 933 - 4
Duran Cem
2020 - Türkçe, Bilimsel Kitap ISBN: 978 - 605 - 242 - 668 - 5
Duran Cem, Şenyılmaz Abdullah
2021 - İngilizce, Bilimsel Kitap ISBN: 978-3-631-81593-9
Tavşan Ahmet Nihat, Duran Cem
2022 - Ulusal Hakemli
Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Duran Cem, Kılıç Anıl Savaş
2022 - Ulusal Hakemli
Research Journal of Business and Management, Kılıç Anıl Savaş, Duran Cem
2021 - Ulusal Hakemli
İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Tavşan Ahmet Nihat, Duran Cem
2021 - Ulusal Hakemli
Izmir Democracy University Social Sciences Journal, Duran Cem
2021 - Ulusal Hakemli
Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, Kılıç Anıl Savaş, Duran Cem
2020 - Ulusal Hakemli
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, Ertuğrul Melik, Duran Cem
2018 - Ulusal Hakemli
Research Journal of Business and Management, Duran Cem, Uray Nimet
2016 - Uluslararası Hakemli
Eurasian Journal of Educational Research, Aslan Ayşe Esra, Duman Burcu, Şen Dünya, Duran Cem, Atarbay Sinem
2015 - Uluslararası Hakemli
Transport, Ekinci Yeliz, Uray Nimet, Ülengin Füsun, Duran Cem
2014 - Ulusal
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Müşteri İlişkileri Yönetimi>Tüketici Davranışları ,
2020 - Uluslararası
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Müşteri İlişkileri Yönetimi>Tüketici Davranışları ,
2022 - Uluslararası
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Tüketici Davranışları>Müşteri İlişkileri Yönetimi ,
2020 - Uluslararası
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Girişimcilik ve Pazarlama>Müşteri İlişkileri Yönetimi>Tüketici Davranışları ,
2015 - Ulusal
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Girişimcilik ve Pazarlama>Tüketici Davranışları ,
2020 - Uluslararası
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Müşteri İlişkileri Yönetimi>Tüketici Davranışları ,
2020 - Uluslararası
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Müşteri İlişkileri Yönetimi>Tüketici Davranışları>Dijital Pazarlama ,
2020 - Uluslararası
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı>Pazarlama>Müşteri İlişkileri Yönetimi>Tüketici Davranışları ,