İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ortamı Olarak Televizyon- İstinye İletişim Söyleşileri 2

İstinye Üniversitesi İİSBF Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü tarafından düzenlen ‘’Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ortamı Olarak Televizyon- İstinye İletişim Söyleşileri 2’’ etkinliği, spiker ve yapımcı Bora BALAR’ın katılımıyla 27 Ocak 2018 Perşembe günü İstinye Üniversitesi Topkapı Kampüsü’nde gerçekleşti.

Mesleki tecrübeleri üzerinden öğrencilerin sorularını yanıtlayan Bora BALAR, televizyonda reytingi belirleyen yöntemler ve doğru kullanımları hakkında bilgi verdi. Temanın doğru belirlenmesinden ses seçimine kadar içeriğin ve tekniğin, ulaşılmaya çalışılan hedef kitleyle uyumlu olması gerektiğine değinen Bora BALAR, ‘’Seslendirmek unsuru çok önemli. Önemli bir siyaset haberi altına ince bir ses uygun olmaz’’ sözleriyle birçok etmenin kitle iletişim araçları üzerinden halka ulaşmanın başarısını belirlediğine dikkat çekti. Haber kavramı ve haber değerini belirleyen noktalar hakkında detaylı bilgi veren Bora BALAR, öğrencilere meslek hayatları boyunca dürüst olmalarını, çalıştıkları kurumu temsil ettiklerini unutmamalarını ve doğru bir Türkçe kullanmalarını öğütledi.

Yakın medya tarihine hakim olmanın önemine dikkat çeken Bora BALAR, öğrencilerin sosyal ve yeni medyayı çok öğrenmesi gerektiğini söyledi. Teknolojide yaşanılan gelişmelerin medyayı da dönüştürdüğünü söyleyen Bora BALAR, ‘’1996 yılında hayatımıza giren ve akıl almaz bir ivmeyle büyüyen internet akıl almaz boyutları geldi. Örneğin her an her şey cep telefonu ile halledilebiliyor.’’ sözleriyle internetin medyada yarattığı değişime dikkat çekti.