İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Akademik Kadro

Doç. Dr. Hasan Gürkan

Doç. Dr.
Hasan Gürkan

İletişim Çalışmaları

Lisans eğitimini Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünde tamamladı. Mezuniyetinin ardından Gürkan dört yıl gazetecilik, dört yıl halkla ilişkiler sektörlerinde çalışarak eş zamanlı lisansüstü eğitimlerini de yürüttü. Yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İletişim Bilimleri Anabilim Dalı’nda 2000’lerde Hollywood’da Yeniden Çekilen Japon Korku Filmlerindeki Kadın Temsillerinin Karşılaştırmalı Analizi başlıklı tezi ile tamamladı. Doktor unvanını 1990 Sonrası Dönemde Peter Wollen’in Karşı Sinema Anlatısının Hollywood’da Dönüşümü başlıklı tezi ile İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo-Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı’nda aldı. 2015-2016 yılları arasında TÜBİTAK doktora sonrası araştırma bursu ile Viyana Üniversitesi Gazetecilik ve İletişim Çalışmaları Fakültesi’nde Türkiye-Avusturya ulusötesi sineması üzerine doktora sonrası araştırmacı olarak çalışmalarda bulundu. 2011 yılında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Kurulu’ndan teşvik almaya hak kazandı ve Habeş Kaptan adlı belgeselin yönetmenliğini Özgür Oruç ile birlikte yürüttü. 2013 yılından bu yana İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışan Gürkan’ın 2015 yılında Es Yayınları’ndan çıkan Karşı Sinema ve 2016 yılında Başak Gezmen ile birlikte hazırladığı Haber Uygulamaları: Haberin Temel İlkeleri başlıklı kitabı Artes etiketi ile okuyucularla buluştu. Gürkan özellikle Hollywood sineması, toplumsal cinsiyet, ulusötesi ve karşı sinema konularında çalışmalarda bulunmaktadır.

Araştırma Alanları

  • Popüler Sinema
  • Karşı Sinema
  • Toplumsal Cinsiyet ve Medya
  • Kültürel Çalışmalar

Çalışma Alanları

  • Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
  • İletişim Çalışmaları
  • Toplumsal Cinsiyet
  • İletişim Sosyolojisi
  • Kitle İletişimi
  • Exploring Gender and Homicide: Insights from Turkish Media Professionals of Generations X, Y, and Z , 2024
  • Breaking the borders: Gender dynamics in STEM portrayals in Turkish Netflix series, 2024
  • Cinema and the Digital Revolution: The Representations of Digital Culture in Films, 2024
  • Revisiting Women’s Cinema: Feminism, Socialism, and Mainstream Culture in Modern China by Lingzhen Wang, Durham, NC, Duke University Press, 2021, 312 pp., $28.95 (paperback), ISBN 978-1-478-01080-7, 2024
  • From Changing Universe to Evolving Characters: The Interplay of Social Media-Themed Films, 2023
  • In-between the Identities: A Personal Reflection on Two Pride Parades in Spain and Turkey, 2023
  • Understanding masculinity in Turkey through the films of male auteur directors, 2023
  • In the circle of tradition and conservatism: the heroic child in Turkish cinema according to collective values, 2023
  • The virtual mask: The dark underbelly of digital anonymity and gender identity construction in Turkey, 2023
  • The Changing Stereotypes in Popular Films STEM Themed: On Breaking the Traditional Rigid Values and the Popularisation of Science, 2023
  • Effects of Turkish cultural products on its foreign policy toward Africa: Turkish TV series as an example of soft power in Kenya, Mozambique, and Senegal, 2023
  • Beauty Standard Perception of Women: A Reception Study Based on Foucault’s Truth Relations and Truth Games, 2023
  • Las brechas digitales de género, 2022
  • The Free Individual in a Tale of Democracy: Hegemony and Dystopia in Visual Narratives, 2022
  • Women’s narratives inhibiting scopophilic and voyeuristic views: woman as the saviour in contemporary Turkish women’s films, 2022
  • Gendering Turkish Action Films in the Post-2010 Period: “Hey boy, protect me and don’t cry!”, 2021
  • The Status of Women as Subject in the Films of Contemporary Turkish Female Directors, 2020
  • Yeni Dönem Alman Gerçekçi Televizyon Dramalarında Postmodern Ögeler, 2020
  • The Experiences of Women Professionals in the Film Industry in Turkey: A Gender-Based Study, 2019
  • Türk Televizyon Kanallarında Yabancı Formatların Glokalizasyonu: Bir Saha Araştırması, 2019
  • The Portrayal of Journalists in Turkish Cinema: A Study about Journalism Ethics through Cinema, 2017
  • Transnational Life: Where’d I Be Happy? A Research on the Films of Immigrant Directors From Turkey Living in Austria, 2017
  • I AM A STRANGER HERE I AM FOREIGNER WELL THEN WHERE AM I FROM, 2016
  • TÜRKİYE SİNEMASINDA LEZBİYEN STEREOTİPİNİN TEMSİLİ, 2016
  • Yeni Medya ve Sanat İlişkisi Sinemanın Dönüşümü, 2016
  • PİLOTLUK MESLEĞİNDE HEGEMONİK ERKEKLİĞİN İNŞASI VE KRİZİ ÜZERİNE İNCELEME: TOP GUN VE FLİGHT FİLMLERİ, 2016
  • V for Vendetta Filmi Üzerinden İdeolojik Bir Okuma, 2016
  • Cinema as an Alternative Media Offside by Jafar Panahi, 2015
  • Feminist Cinema as Counter Cinema Is Feminist Cinema Counter Cinema, 2015
  • TÜRKİYE DEKİ KADIN İZLEYİCİLERİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ KADINI ALIMLAMASI, 2015
  • ETİK DÜZLEM ÇERÇEVESİNDE SPOR MEDYASI SIRBİSTAN KIZILYILDIZ TÜRKİYE GALATASARAY BASKETBOL MAÇI, 2015
  • BUTTERFLY EFFECT FİLMİ ÖRNEĞİNDE KARŞI SİNEMANINHOLLYWOOD DA DÖNÜŞÜMÜ, 2014
  • Orhan Kemal in Eserlerinde Metropol Yaşam İçerisinde Modern Yaşam Manipülasyonları ve Bireylerin Özgürlükleri, 2013
  • Postmodernism and Cinema Postmodern Discourse in the Movie of David Lynchs Blue Velvet, 2012
  • Toplumsal Cinsiyet ve Sinemaya Yansıması Yeniden Çekimler Aracılığıyla Japon ve Amerikan Sinemalarında Kadının Temsiline Bir Bakış, 2012
  • Halkla İlişkiler Sektörünün Sinemada Temsili Again You Sex And The City Ve Thank You For Smoking Filmlerinde Halkla İlişkiler Sektörünün ve Halkla İlişkiler Uzmanının Temsili, 2012
  • Hollywood Sinema Endüstrisinin Yeniden Çekim Filmlere İlgisi ve Japon Korku Filmi Ringu nun Yeniden Çekim Versiyonu Ring de Kültürel Dönüşümü, 2012
  • Gender and Homicide: How do the media professionals create male language in their stories on femicide?,
  • SİNEMADA YAPAY ZEKA TEMSİLİ VE KÜLTÜR,
  • MODERN DÜNYANIN ÖRTÜLÜ ÖN KABULÜ: “YAŞLANMAK KÖTÜDÜR”,
  • YENİDEN ÇEKİM BELGESELE UYARLANABİLİR Mİ? SAFRANBOLU’DA ZAMAN VE ZAMANDA SAFRANBOLU BELGESEL FİLM ÖRNEKLERİ,
  • UKRAYNA-RUSYA SAVAŞI SIRASINDA ÜLKELERİN KULLANDIKLARI DEEPFAKE VİDEOLARIN İNCELENMESİ,
  • LAS BRECHAS DIGITALES DE GENERO,
  • The Analysis of Gender Divergences of Women Media Professionals in Turkey and Finland,
  • Discussing New Masculinities in Turkey: A Critical Masculinity Reading Through the Popular Turkish TV Serials,
  • Is General Directorate of Cinema an Ideal Door for Auteur Cinema? In-Depth Interviews with the Directors Supported by the Ministry of Culture and Tourism in Turkey, 2020
  • The Representation of Masculinity in Cinema and Television: An Analysis of Fictional Male Characters, 2017
  • Is film noir a genre or a style, 2015
  • 1990 Sonrası Hollywood Sinemasında AnlatıDönüşümü Yeni Karşı Sinema Anlatısı, 2014
  • Dijital Mahremiyetin Boyutları: Dijital Alanda Araştırmalar ve Tartışmalar , ISBN: 978-605-07-1750-1, 2024
  • Transformed Communication Codes in the Mediated World: A Contemporary Perspective , ISBN: 9798369308967, 2023
  • Transformed Communication Codes in the Mediated World: A Contemporary Perspective, ISBN: 9798369308967, 2023
  • DIJITAL MÜZIK VE MÜZIĞIN DÖNÜŞÜMÜ, ISBN: 978-625-398-704-6, 2023
  • STEM Education Approaches and Challenges in the MENA Region, ISBN: 9781668468838, 2023
  • DEBATES EN TORNO A LA COMUNICACIÓN, LA IGUALDAD DE GÉNERO Y LOS DERECHOS HUMANOS, ISBN: 78-84-1122-951-7, 2023
  • REFUGEE CRISIS IN INTERNATIONAL POLICY V-VI, ISBN: 978-1-80135-018-1, 2023
  • Women Studies, ISBN: 978-3-631-86436-4, 2022
  • Türk Alman İşgücü Anlaşması nın 50 Yılında Almanya Türkleri, ISBN: 978-975-06-250-3, 2012
  • Kültürötesi İmgeler: Ulusötesi Avrupa Sinemasında Göç, Sürgün, Kimlik ve Aksan Tartışmaları, ISBN: 987-975-553-747-4, 2020
  • Medya ve Kültürel Çalışmalar: Teori ve Güncel Tartışmalar, ISBN: 978-625-7045-75-9, 2020
  • Reklamı Okumak Reklamı Anlamak, ISBN: 978-605-7941-30-5, 2019
  • Karşı Sinema, ISBN: 978-605-5664-31-2, 2015
  • Haber Uygulamaları Haberin Temel İlkeleri, ISBN: 9786055664336, 2016
  • Diasporas and Transnational Entrepreneurship in Global Contexts, ISBN: 978-1-5225-1991-1, 2017
  • Sinema Destekleme Kurulu 2011/2 sayılı kararı ile Habeş Kaptan adlı yönetmenliğini üstlendiğim kurmaca-belgesel projesine destek, 2011
  • Evim Her Şeyim Mükemmelim , 2012
  • Gazetecilik Bölüm Birinciliği, 2005
  • Marie Sklodowska-Curie Action, 2018